Construirea unei culturi a învățării este un factor cheie în dezvoltarea talentelor și pregătirea lor pentru viitor, într-o lume în continuă transformare.
O cultură a învățării prioritizează și încurajează învățarea continuă, creșterea și dezvoltarea membrilor săi. Aceasta promovează o mentalitate în care indivizii sunt motivați să caute cunoștințe, să se implice în învățarea auto dirijată, să împărtășească informații și să aplice noi abilități pentru a îmbunătăți atât performanța personală, cât și pe cea colectivă.
Multe organizații cad în capcana de a achiziționa cele mai recente instrumente și metode de învățare, gândindu-se că acestea vor fi soluția magică pentru a stimula dezvoltarea talentelor, dar fără un efort semnificativ de a facilita și încuraja adoptarea acestora, este probabil ca impactul să fie minim. Organizațiile au mai multe șanse de succes cu un set mai simplu de soluții, dar cu un plan solid pentru a implementa învățarea care va încuraja adoptarea, va motiva angajații și va aduce beneficii pentru toți cei implicați.
Dar cum implementezi o cultură a învățării care să mobilizeze întreaga organizație?
Iată cei 5 pași pe care îi recomandă experții de resurse umane:
1. Definește obiectivele
Acest lucru poate părea evident, dar mai întâi este important să înțelegi scopul pentru care dorești să încurajezi dezvoltarea angajaților și a competențelor. Pe lângă imperativul de a fi la curent cu cele mai recente tehnologii, cercetări și tendințe din aria de activitate, poți avea și alte obiective, cum ar fi încercarea de a acoperi un deficit de competențe în organizație sau încurajarea angajaților să-și îndeplinească obiectivele personale (de exemplu, gestionarea bugetului) sau să țină pasul cu noile tendințe, precum AI. Înțelegerea obiectivului final te va ajuta să definești acțiunile necesare pentru a ajunge acolo și procesele care vor trebui implementate.
2. Promovează beneficiile
În mediul atât de competitiv de astăzi, este crucial să îți menții competențele actualizate la fiecare nivel și rol. Dacă nu investești timp în a învăța noi abilități, nu ești, sau curând nu vei mai fi, angajabil. Comunicarea acestor beneficii ar trebui să ajute angajații să înțeleagă că învățarea nu este doar despre a ajuta organizația, ci și despre a te ajuta pe tine însuți să progresezi în cadrul organizației sau în viitoarea ta carieră.
3. Obține sprijinul conducerii
Liderii organizației trebuie să fie cei mai înfocați susținători ai învățării, pentru ca implementarea acesteia să aibă șanse de succes. Pe lângă faptul că sunt cei care permit echipei lor să aloce timp pentru învățare, ei sunt esențiali în încurajarea adoptării, alocând resursele disponibile și promovând beneficiile. Pe lângă susținerea învățării în rândul altora, liderii trebuie, de asemenea, să fie un model de urmat, fiind ei înșiși învățăcei activi.
4. Recompensează și oferă recunoaștere
Managementul performanței ar trebui să includă și învățarea; evaluările periodice ar trebui să aibă un element de învățare care să influența aspecte precum bonusurile și promovările. Această abordare arată importanța pe care organizația o acordă dezvoltării. Succesul ar trebui să fie sărbătorit, iar liderii care încurajează „eroii învățării” pot fi o motivație excelentă pentru angajați, transmițând mesajul că munca lor este observată și apreciată și consolidând comportamentelor dezirabile.
5. Oferă structură și instrumente
Odată ce obiectivele sunt cunoscute, accesul la instrumente eficiente care sunt ușor de utilizat și de înțeles poate face o diferență enormă. Cele mai bune instrumente oferă perspective asupra deficiențelor de competențe și a domeniilor de dezvoltare, facilitând distribuirea planurilor de dezvoltare personalizate și oferind o modalitate structurată pentru ca o organizație să pună la dispoziție resursele potrivite și să construiască trasee transparente de dezvoltare a carierei. Măsurarea nevoilor de dezvoltare, într-o manieră clară și riguroasă devine astfel temelia unui demers de învățare.
Nu există o singură modalitate de a implementa o cultură a învățării, iar fiecare organizație trebui să-și personalizeze abordare în funcție de obiectivele sale. Cu toate acestea, cu o planificare atentă și o echipă de conducere implicată, o cultură a învățării de succes poate încuraja angajații să preia controlul asupra carierelor lor și să-și îmbunătățească competențele, în beneficiul lor și al organizației.